Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Peter

07 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Onze eerste dag in Kaapstad beginnen we met een bezoek aan de Botanische Tuin. Deze heeft een oppervlakte van 500 ha. We bezichtigen een gedeelte van de tuin. Alles staat volop in bloei. We drinken hier nog koffie en gaan dan naar de Maleisische wijk met zijn felgekleurde huizen. We komen uit op een grote markt waar we tijd hebben om te winkelen en te shoppen. Dan lopen we verder langs de Parlementsgebouwen en door het stadspark waarna de bus ons naar de Tafelberg brengt. We gaan met de kabelbaan naar boven en lopen rond om van het mooie uitzicht te genieten. Na een uurtje wordt het bewolkt en is er van het uitzicht niet veel meer over. Weer beneden gaan we nog even naar het Waterfront met zijn vele winkels en restaurantjes. Het ziet er erg gezellig uit. Hier gaan we vanavond ook eten. We hebben deze dag een mooie indruk gekregen van Kaapstad.
Onze tweede dag in Kaapstad maken we een tocht over het Kaapschiereiland. We stoppen eerst bij het voetbalstadion maar van dichtbij is het niet zo mooi als vanuit de verte. We stoppen diverse keren langs de kust voor een mooi uitzicht. Dan rijden we naar Boulders Beach waar een kolonie pinguïns zit. We maken wat leuke foto's maar veel beweging zit er bij de pinguïns niet in. Ze liggen maar stil of staan rechtop voor zich uit te staren. Dan rijden we door naar Cape Point waar we eerst willen lunchen. We hebben pech, ze kampen met een storing en alle restaurants zijn dicht. Dus gaan we eerst naar de vuurtoren. Het is een hele klim, Peter gaat te voet en ik pak het treintje. Boven is weer een mooi uitzicht en kunnen we Kaap de Goede Hoop zien liggen. Samen lopen we naar beneden en hopen alsnog wat te kunnen eten. Er is nog steeds een storing dus rijden we maar naar Kaap de Goede Hoop. Onze gids maakt van iedereen foto's achter het beroemde bord en dan gaan we snel weer verder. De terugreis verloopt vlot. We krijgen nog een prachtig uitzicht op de Kaapse Vallei en laat in de middag zijn we terug bij het hotel. Later genieten we van een lekker buffet in een hotel aan de overkant van de straat.
De derde dag in Kaapstad zijn we vrij. Om half 10 lopen we met Mari en Ineke naar het Waterfront. Peter wil graag met een helikopter mee dus dat gaan we regelen. Hij zal gebeld worden als er plaats is. We gaan een stuk wandelen langs de zee en lopen dan terug naar het Waterfront voor koffie. Als we de koffie ophebben wordt er gebeld dat er nu plaats is. We gaan naar het kantoortje om te betalen en dan wordt hij naar de helikopter gebracht in een golfkarretje. Wij lopen naar een mooi plekje waar we alles goed kunnen zien. Daar treffen we nog 9 mensen van de groep en kijken naar het opstijgen. Na een kwartier wordt hij weer veilig op de grond gezet. Hij vond het geweldig om alles vanuit de lucht te bekijken. We eten een broodje uit de hand en een ijsje. Dan lopen we nog naar zee waar we op een bankje even bijkomen. Om 18.30 uur verzamelen we met de groep voor de afscheidsavond. We gaan naar een gelegenheid waar veel bussen komen en we een show te zien krijgen. We zijn niet echt onder de indruk, we hadden er meer van verwacht.
Dan is het alweer onze laatste dag in Kaapstad. We vertrekken om 8.00 uur naar het Waterfront waar we de boot nemen naar Robbeneiland. We krijgen eerst een heel verhaal van een ex gevangene die moeilijk te volgen was. Dan mogen we het cellencomplex waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten gaan bekijken. Dan stappen we in een bus voor een tour over het eiland. De boot terug is een mooie catamaran die ons in 45 minuten terugbrengt naar Kaapstad. Na een kop koffie en een broodje lopen we terug naar ons hotel om ons klaar te maken voor de terugreis. We kunnen terugkijken op een prachtige, zeer afwisselende vakantie. In 3 weken hebben we 5000 km afgelegd. We hebben ervan genoten. Vooral dankzij onze gids en buschauffeur en niet te vergeten onze medereizigers. Bedankt allemaal.

• 07 November 2016 - 18:06

Elly Tiellemans:

Leuk om jullie reis via de verslagen gevolgd te hebben. En ook om de vele foto's gezien te hebben. Goede reis terug. Groetjes Elly

• 09 November 2016 - 19:48

Ineke En Mari Van Der Wielen:

hoi annemarie en peter,
    een mooi verslag en mooie foto's. Een reis om nooit meer te vergeten. Dank voor jullie gezelligheid.