Safari - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Peter

28 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Pretoria

Om 7.45 uur zitten we weer in de bus en rijden naar de grens van Swaziland. Na de nodige stempels te hebben gehaald zijn we nu weer in Zuid-Afrika. Na een korte koffiestop rijden we naar het Hluhluwe wildreservaat waar we eerst een heerlijke picknicklunch krijgen aangeboden. Dan stappen we in de jeeps om dit park te verkennen. Het is veel groener dan het Kruger park maar er leven niet zo veel dieren in. Als we goed en wel weg zijn begint het te regenen en ontzettend te onweren. Er zijn gelukkig goede poncho's aan boord dus we blijven droog. We zien al snel een buffel en dan ineens loopt er een leeuwin door het gras vlak langs de jeep. Dat was wel spannend. Gelukkig loopt ze rustig door. We zien nog neushoorns vlak langs de weg en in de verte zien we nog wat olifanten. Als we bijna terug zijn loopt er op een heuvel een kudde van wel meer dan 100 buffels. Dat was mooi om te zien. Het was weer een geslaagde middag. Dan is het nog een uurtje naar ons hotel. Als we aankomen is het al donker. Na ons opgefrist te hebben gaan we eten in een restaurant tegenover ons hotel. Dan begint het ineens heel hard te waaien en te regenen. Binnen staat een hele plas water. Later horen we dat de wind orkaankracht had en dat er iets verderop hagelstenen ter grootte van bakstenen zijn gevallen. Als we teruglopen naar het hotel is het weer droog en is de wind flink afgenomen.
De volgende morgen mogen we het rustig aandoen. Tegen 10 uur rijden we naar het centrum van St. Lucia om wat te shoppen en koffie te drinken. Dan gaan we naar het strand. Er liggen verschillende bomen om door de wind maar de bus kan er net langs. Dan is de weg ineens helemaal versperd. Alle mannen hebben de takken zoveel mogelijk weggetrokken zodat de bus er langs kon. We komen bij een prachtig strand en lopen een eind langs de zee. Dan staat er weer een heerlijke picknicklunch voor ons klaar. We rijden weer terug en gaan op bootsafari op het St. Lucia Lake. Hier zitten veel nijlpaarden en krokodillen. De nijlpaarden zijn actief en zwemmen in groepjes rond. De krokodillen laten zich niet zien. Tegen het einde van de boottocht spotten we er toch nog een die ligt te zonnen op de kant. Bij het hotel aangekomen is er nog tijd voor een extra avondsafari. Peter gaat mee en heeft weer genoten. Ze hebben nu verschillende kuddes buffels, zebra's en giraffen gezien. De kuddes liepen gewoon door elkaar. Toen het donker werd hebben ze met een lichtbak dieren gespot. De ogen lichten dan op en de dieren blijven staan. Als ze terug zijn gaan we eten. We bestellen een visschotel voor 2 personen. Heel lekker maar veel te veel.