Richting Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu Richting Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu

Richting Kaapstad

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Peter

03 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Om 8 uur zitten we weer in de bus en zijn benieuwd wat we vandaag weer zullen zien. Onze gids geeft vaak een draai aan het programma. Hij weet de mooiste plekjes te vinden. We stoppen bij een brug over de Storms rivier waar we ook koffie drinken. Terwijl we naar de brug lopen zien we een grote aap het pad oversteken. Hij verdwijnt in de bossen, dus geen foto. Een stukje verder wandelen we naar een meer dan 800 jaar oude dikke boom. De volgende stop is het natuurpark Tsitsikamma. Dit park ligt aan de kust en het is geweldig om te zien hoe de oceaan hier op de rotsen beukt. We wandelen en klimmen naar een Suspensionbridge, een hangbrug over een rivier. Halverwege bij een uitzichtpunt zien we een school dolfijnen zwemmen. Hier staan we een tijdje te kijken. Bij de brug aangekomen wiebelen we naar de overkant waar je mooie foto's kon maken. Op de terugweg kijken we nog even bij de dolfijnen en gaan dan lunchen. Als we goed en wel in de bus zitten zien we een groepje bavianen langs de weg zitten. Plotseling steken ze over, net voor de bus. Het gaat gelukkig goed. Bij het hotel aangekomen brengen we de koffers naar de kamer en stappen weer in de bus die ons naar de haven brengt. We gaan varen over de lagune van Knysna op een catamaran. Een relaxed tochtje met een leuk muziekje en een hapjes buffet. Als wat later de zon begint te zakken kunnen we nog wat mooie foto's maken. In het hotel gaan we nog een drankje doen.
De volgende dag gaan we weer op de boot. Deze keer op zee om walvissen te spotten. We komen al snel een hele school dolfijnen tegen die erg actief waren. Mooi om te zien hoe ze uit het water springen. Dan varen we nog een uur rond maar de walvissen laten zich niet zien. Wel zien we duizenden zeehonden die in het water en op de rotsen liggen. De bus brengt ons dan naar het Waterfront in Knysna waar we lunchen en gezellig kunnen winkelen. Om 15.30 uur zijn we weer bij het hotel, even genieten van wat vrije tijd. Wat gezwommen en gelezen, en de middag is snel weer om.
Dan gaan we weer verder en rijden door de regio Kleine Caroo richting Oudtshoorn. In dit gebied vind je veel struisvogels. Onze eerste stop is dan ook een struisvogel boerderij. Na de koffie krijgen we uitleg van een gids en bekijken de boerderij. We zien verschillende soorten, mogen op de eieren staan en voeren. We zien een struisvogel zitten broeden. Als ze even opstaat zien we dat er al een paar eieren zijn uitgekomen. De jonkies zetten hun eerste wankele stapjes, mooi om te zien. Dan rijden we naar ons lunchadres Kobus se Gat. De vrouw van Kobus heeft het eten nog niet klaar dus neemt Kobus ons in busjes mee een eind de Swartberg Pass op. Boven is natuurlijk weer een mooi uitzicht. Terug beneden kunnen we aan tafel, natuurlijk de struisvogel biefstuk geprobeerd, smaakt goed. Het was een heel bijzondere locatie met erg gastvrije mensen. Dan bezoeken we nog de Canyon Caves. Een uitgebreid grottenstelsel met mooie kamers. Dan rijden we naar ons hotel in Oudshoorn waarna we in het stadje gaan eten.
Dan breekt onze laatste reisdag al aan. We rijden vandaag naar Kaapstad waar we nog 4 nachten zullen blijven. We rijden de Route 62 en komen over een Pass waar we even stoppen. We lunchen in Swellendam in een Guesthouse met restaurant. We zitten buiten onder grote parasols en krijgen eerst een wijnproeverij. Daarna eten we Bobotie. De gids heeft dit van te voren besteld voor iedereen zodat we niet zo veel tijd kwijt zijn. Het was er heerlijk toeven maar we moeten helaas weer verder. Laat in de middag arriveren we in Kaapstad. De komende dagen gaan we de stad verkennen.

• 03 November 2016 - 19:15

Cees En Annet:

Hallo Peter en Anne-Marie,
    Weer een mooi verhaal en mooie foto's, ook zijn er een paar herkenbaar voor ons. Nog veel plezier in Kaapstad. En groetjes van ons.

• 05 November 2016 - 21:27

Mari En Ineke Van Der Wielen:

Mooi verslag Annemarie en ook voor ons een mooi aandenken