Op weg naar de Rocky Mountains - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu Op weg naar de Rocky Mountains - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Rocky Mountains

Door: Peter en Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Peter

15 September 2013 | Canada, Revelstoke

Vrijdag 13 september
Na de gebruikelijke ochtendrituelen zijn we op weg gegaan richting Kamloops. De omgeving is hier al mooi, we moeten geregeld klimmen, zelfs al een pas op 1442 meter gehad. Het is heel rustig op de weg, dat rijdt heel ontspannend. De camper rijdt prima, hij is zo goed als nieuw en van alle gemakken voorzien. Het is een compleet huis op wielen. Onderweg nog een keer boodschappen gedaan zodat we de eerste tijd vooruit kunnen. We waren al vroeg in de middag op de camping in Kamloops. Langs de camping lag een Wildlife Park. Hier zijn we helemaal doorheen gelopen. Hier zaten veel dieren die we in het wild ook hopen te zien zoals zwarte beren, grizzly beren elken, berggeiten, roofvogels, wolven en wasbeerjes. Het is hier nog volop zomer, vanmiddag liep de temperatuur op naar 33 graden. Gelukkig staan we onder een grote boom. We hebben de hele avond in korte broek en hempje buiten kunnen ziten. Volgens de berichten is het in Nederland wel anders maar volgende week lopen wij misschien wel in onze winterjassen rond. Gelukkig hebben we van alles wat bij.
Zaterdag 14 september
We zijn vanmorgen vroeg vertrokken vanuit Kamloops (8.30 uur) richting Revelstoke. Onderweg een paar keer gestopt en een heerlijk bakje koffie gezet. In het begin nog even snelweg gehad, later werd het een tweebaansweg. Nu komen we door dorpjes en er is van alles te zien. Langs de weg loopt ook een spoorlijn. Hier rijden alleen goederentreinen over. Ze zijn heel lang en worden soms getrokken door 4 locomotieven. Onderweg stak er net voor onze camper nog een eekhoorntje over. De natuur is prachtig, veel hout en nu al enkele grote meren gezien. Nog voordat we naar de camplng gingen hebben we eerst een stuwdam bezocht, deze was gigantisch groot, daarna nog een kerkhof bekeken. Op het kerkhof is plaats genoeg, er is geen gebrek aan ruimte hier. Daarna naar de camplng, deze ligt aan een meer. Hier doen we weer wat relaxen, internetten en de planning doornemen van de komende dagen. Na het eten zijn we nog een eind het bos ingelopen, een mooie route maar helaas geen dieren gezien.

• 15 September 2013 - 19:03

Jan En Miriam Van Hal:

Hallo vakantiegangers. Zojuist hebben we jullie verslagen gelezen, jullie heb al lekker genoten van de dingen die op jullie pad zijn gekomen. Het kan alleen nog maar mooier worden dat is 1 ding wat zeker is. Geniet er lekker van. Tot snel, tot de nieuwe verslagen/gebeurtenissen. Gr. Jan en Miriam

• 16 September 2013 - 12:03

Elly:

Net weer jullie reisverslag gelezen en jullie foto's gezien.
    Leuk!!! Nog een goede reis verder.

Groetjes Elly

• 16 September 2013 - 22:45

Hester:

Wat leuk om jullie verslag te lezen. Een hele mooie reis, lijkt mij. Vooral wat betreft de natuur.
    Succes met de camper & geniet ervan!
    Groet, Hester

• 17 September 2013 - 06:44

Martijn Van Gorp:

Mooie verslagen. Leuk om te lezen. En idd het weer is hier minder als bij jullie.
    Nog veel plezier samen.
    Gr.
    Martijn

• 17 September 2013 - 20:40

Wil En Marij Timmers:

Hoi Anne-marie en Peter,

Echt heel leuk om zo jullie verslagen te lezen , we hebben samen al eens koffie zitten drinken bij ons aan de camper in Zeeland , jullie zitten iets verder van huis dus dat is niet tedoen voor ons op de fiets (lol), we blijven jullie verslagen lezen en de mooie foto's bekijken , geniet er samen van en we hebben het er nog over , nog veel plezier en goede reis de komende dagen.

Groetjes Wil en Marij

• 18 September 2013 - 10:44