Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Peter

13 September 2013 | Canada, Vancouver

Vanmorgen door de straten van Vancouver gelopen richting het Stanley Park. Vlak voor het park hebben we fietsen gehuurd om zo het park te verkennen. De omtrek alleen is al ruim 12 km. We hebben zelfs in het park al enkele dieren gezien zoals eekhoorns, ganzen en een zwijn. Daarna over de Lion Gate Bridge gefietst, deze is ruim anderhalve km. lang en het was behoorlijk klimmen, wat ik voor mezelf erg leuk vond. Daarna kwamen we in Suspension Bridge Park, waar we over de Capilano Suspension Bridge hebben gelopen. Deze hangt aan kabels en schommelt wat op en neer. Deze gaat over een imposante diepe kloof. Ook hebben we hier een boomtoppenroute gelopen. Daarna weer teruggefietst en de fietsen ingeleverd en terug naar het hotel gelopen en wat gerust en gerelext. In de avond naar Gastown gelopen en natuurlijk naar de stoomklok gekeken waar om het kwartier stoom uit komt, erg leuk om te zjen. Daarna de toren ingegaan en deze bracht je met de lift op 155 meter hoog. Hier had je een prachtig uitzicht over de stad Vancouver. Ook kon je bij helder weer Mount Baker zien. Dit was een afstand van 50 miles van Vancouver. Wij hadden het geluk dat het kraakhelder was en deze goed met het blote oog te zien was. Daarna nog door Chinatown gewandeld en zo terug naar het hotel. Deze dag veel gezien en een mooie indruk van Vancouver bij een zeer zonnige dag met een temperatuur van ruim 25 graden.
De volgende dag werden we om 9 uur opgehaald door een taxi om naar het verhuurbedrijf van de camper te gaan. Na alle nodige formaliteiten en uitleg konden we op weg. Het duurde even voor we de stad uit waren, ze zijn een nieuwe weg aan het aanleggen wat een beetje chaotisch was. We willen vandaag naar Hope. Onderweg een broodje gegeten, getankt en boodschappen gedaan. Nu hebben we een mooi plekje gevonden op een camping net voorbij Hope. Na alles een plekje te hebben gegeven kan onze vakantie echt beginnen.

• 13 September 2013 - 06:59

Tamara:

Een erg leuk verslag!!! Heel veel plezier tijdens de rondreis.

Groetjes,
    Tamara

• 13 September 2013 - 08:30

Roos Meijer:

Wat fijn om jullie verslag te lezen. Zo kunnen wij jullie avontuurlijke reis ook "mee genieten". Een hele goede reis en lieve groeten van Roos en Hum. Bye bye.

• 13 September 2013 - 11:05

Cees En Annet:

Mooi om jullie zo te volgen, heel veel plezier.
    Groetjes Cees en Annet.

• 13 September 2013 - 13:12

Gerard:

Peter en Annemarie ,

Fijne vakantie gewenst.

Gerard

• 13 September 2013 - 13:46

Ans En Toon:

Een hele mooie reis toegewenst.
    Je hebt deze week dan al meer zwijnen gezien dan onze Toon!
    Toon en Ans

• 13 September 2013 - 16:57

Elly:

Leuk om zo jullie te volgen.fijne reis verder.
    Groetjes Elly

• 14 September 2013 - 14:16

Dries Mattheeuwse:

Hoi Anne-Marie en Peter. Ziet er goed uit daar, geniet ervan. Hier is het echt herfst. Vies nat prutweer.
    Breng de zon maar weer mee terug Peter.
    Groetjes
    Dries