Door de Columbia Mountains - Reisverslag uit Banff, Canada van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu Door de Columbia Mountains - Reisverslag uit Banff, Canada van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu

Door de Columbia Mountains

Door: Peter en Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Peter

18 September 2013 | Canada, Banff

Zondag 15 september
Peter voelt zich vanmorgen niet zo lekker dus we besluiten nog een dagje in Revelstoke te blijven. In de middag ging het weer beter dus nog even boodschappen gedaan en een trail rond het meer gelopen. Het was weer prachtig weer vandaag.
Maandag 16 september
Het heeft vannacht geregend maar als we opstaan is het droog. We rijden door de Columbia Mountains, eerst door het Revelstoke NP en lopen daar de Giant Ceders and Skunk Cabbage Boardwalks trail. Daarna verder door het Glacier NP. Daar lopen we de Helmlock Grove Boardwalk. Beiden erg leuke trails. Boven op de Rogers Pas kijken we rond in het informatiecentrum. Daar kunnen we ook de parkenpas kopen. We hebben daar ook een informatieve film over beren gezien. Verder gereden naar Yoho NP. Vooraan in het park zijn we naar de Wapta Falls gelopen. Een wandeling van ruim 2 km. maar zeer de moeite waard. Op de terugweg nat geworden van een korte hevige regenbui. Het weer is een beetje wisselvallig vandaag en de temperatuur is flink gezakt. We staan nu op een camping midden in het Yoho park zonder elektra en wifi. De avond afgesloten met een potje skipbo.
Dinsdag 17 september
Vandaag weer vroeg op pad. Het is nog fris maar wel droog. We zijn nog maar net de camping af of er liggen 10 muildieren aan de kant. Ze bleven mooi liggen of liepen een beetje rond. Er was 1 jong bij dat bij de moeder ging drinken, schitterend om te zien. Onze volgende stop was de Natural Bridge. Hier heeft het water zich door de eeuwen heen een weg gebaand door de rotsen. Daarna door naar Emerald Lake. Het is een weg met enkele haarspeldbochten. 1 bocht konden we niet in een keer halen en moesten een keer terugsteken. Een mooi meer met mooie weerspiegelingen in het water. Daarna de Spiral Tunnels. De trein zigzagt over de berg om het hoogteverschil te overwinnen. De trein verdwijnt in een tunnel om een stuk lager uit een volgende tunnel weer tevoorschijn te komen. We konden 4 tunnels zien. De trein was zolang dat toen de eerste wagon uit de laatste tunnel kwam de laatste wagon nog niet bij de eerste tunnel was. Daarna verlaten we het mooie Yoho park en gaan naar Lake Louise. Best een mooi meer maar omdat de zon het liet afweten niet erg spectaculair. Daarna door naar Moraine Lake over een doodlopende weg van 12 km. De zon liet zich hier weer van zijn beste kant zien dus het was een prachtig gezicht. Tenslotte de snelweg naar Banff genomen. Hier hebben we getankt, boodschappen gedaan en een hapje gegeten. Tot slot van deze mooie dag een camping gezocht in Banff. Vanavond maar eens kijken wat we hier morgen gaan doen.

• 18 September 2013 - 22:15

Elly:

Heb net jullie verslag weer gelezen. Leuk om zo op de hoogte te blijven wat jullie daar beleven. Ik blijf jullie volgen. Groetjes Elly

• 18 September 2013 - 22:20

Tamara:

Weer een mooi verslag! Wie heeft er gewonnen met skipbo?

Groetjes,
    Tamara

• 21 September 2013 - 12:51

Frank En Tonny:

Mooi om door het lezen van jullie verslag weer een beetje terug te zijn in de prachtige Canadese natuur. Geniet nog van de rest van jullie reis en al het moois wat Canada te bieden heeft.

• 21 September 2013 - 15:13

Harry En Toos Van Gils:

dag Anne-Marie en Peter,

Het reisverslag is mooi, maar nog mooier zijn de foto's,
    want dan begrijpen wij meer over wat jullie mee maken.

Groeten Harry en Toos

• 24 September 2013 - 11:29