Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Anne-Marie van Gils

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Peter

16 Januari 2018 | Thailand, Bangkok

Vandaag gaat onze reis naar Thailand beginnen. Onze vlucht gaat pas om 21.30 uur dus we kunnen op ons gemak naar Schiphol toe. Nadat we zijn ingecheckt eten we nog een hapje en wachten rustig tot we kunnen instappen. Met een vertraging van een klein uur zijn we dan eindelijk op weg. We krijgen nog wat te eten en dan gaan de lampen uit. We proberen te slapen maar dat gaat bij Peter beter dan bij mij. We zetten de klok 6 uur vooruit en landen om 15.30 uur in Bangkok. We zijn snel door de controle en met onze bagage zoeken wij onze gids op. Als de groep van 20 personen compleet is gaan we met de groep naar ons hotel in Bangkok. Onderweg krijgen we een leuke indruk van deze miljoenenstad. Er wonen evenveel mensen als in heel Nederland. Na te zijn opgefrist gaan we op weg voor het kennismakingsdiner. De gids heeft 2 vrachtwagentje geregeld met banken achterin. Na een stuk de doorgaande weg te hebben gevolgd draaien we een smal steegje in en komen uit bij een leuk restaurant. Er worden verschillende Thaise gerechten op tafel gezet en we kunnen alles proeven. Iedereen heeft heerlijk gegeten. Terug in het hotel gaan we al snel naar bed.
De volgende dag gaan we al vroeg op pad. We gaan eerst naar het Koninklijk Paleis, de topattractie van Bangkok. Ondanks het vroege tijdstip is het er al erg druk. Het is een uitgebreid complex vol pracht en praal. Het is aanschuiven om een blik in de tempel te werpen. In Thailand speelt het Boedhisme een grote rol, overal zullen we dan ook tempels tegenkomen. Na het paleis gaan we in Chinatown naar de bloemen- en groentenmarkt. Het is een enorme markt waar de lokale bevolking veel bloemen koopt om te offeren. Ook zien we mooie bloemstukken voor bijzondere gelegenheden. Bij de rivier koopt de gids wat vissen om terug te gooien in het water, dit is goed voor ons karma. Nadat we zijn teruggebracht naar het hotel en een broodje hebben gegeten gaan we met z'n tweeën de omgeving van het hotel verkennen. Er zijn veel kleine winkeltjes en op straat wordt veel etenswaar aangeboden. Veel mensen proberen met een klein karretje een inkomen te verdienen. Genoeg te zien en beleven voor ons. Om 18.00 uur worden we met een paar busjes naar de Baiyoke skytower gebracht. Op de 78ste verdieping genieten we hier van een Thais buffet. We hebben een prachtig uitzicht over Bangkok. Na het eten gaan we nog een paar verdiepingen hoger. Op ruim 300 meter hoogte kun je hier helemaal rondlopen en van het uitzicht genieten. Een mooi slot van deze dag.
De volgende dag zijn we weer vroeg op. Na het ontbijt nemen we om 8.00 uur de lokale bus naar het van oorsprong Nederlandse bedrijf Co van Kessel voor een fietstocht door Bangkok. Met een Nederlandse gids en 2 begeleiders fietsen we kriskras door Bangkok. We fietsen veel door erg smalle steegjes en over marktjes. Je kijkt gewoon bij de mensen naar binnen. Soms moeten we een drukke weg oversteken, een hele onderneming. We stoppen regelmatig om even rond te kijken. In een parkje pauzeren we even. We drinken wat en kunnen verschillende vruchten proeven. Als laatste gaan we met de fiets op het pont om de rivier over te steken en kunnen we de fietsen weer inleveren. Bij de buren genieten we van een heerlijke lunch. Met een taxiboot gaan we weer richting ons hotel. We hebben nog wat vrije tijd en gaan met een tuktuk naar een tempel met de grootste liggende boeddha van Bangkok. Het is weer een heel mooi complex met meer dan 1000 boeddhabeelden. We kopen voor 20 Bath een bakje muntjes om in alle 107 offerbakjes iets te kunnen stoppen. Met de taxi gaan we weer terug naar het hotel. Nadat we wat hebben gegeten genieten we van een heerlijke voetmassage, erg fijn na een dag fietsen en lopen door de stad.

• 16 Januari 2018 - 15:52

Cees En Annet:

Mooi geschreven Anne-Marie, leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen, geniet ervan, en wij wachten ondertussen op het volgende verhaal.
    Groetjes van ons.

• 16 Januari 2018 - 17:00

Tamara:

Een mooi verslag waarin jullie hebben kennis gemaakt met Thailand!
    Geniet van deze reis!

Groetjes,