De eerste dagen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Anne-Marie en Peter Gils - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Peter

21 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag gaat eindelijk onze reis naar Zuid-Afrika beginnen. We vertrekken extra vroeg naar Schiphol want het is slecht weer en druk op de weg. We zijn mooi op tijd en kunnen nog even koffie drinken. De vlucht verloopt rustig. Op de luchthaven worden we opgewacht door onze gids en kunnen vrij snel met de bus naar ons hotel. Het was een lange dag maar we zijn er. Het avontuur kan beginnen.
De volgende dag gaan we meteen op stap. We rijden naar Pretoria en willen naar het parlementsgebouw. Er wordt echter een protestmars van studenten verwacht dus we kunnen alleen aan de achterkant erbij. We kunnen hier wel een mooi beeld van Nelson Mandela zien. De volgende stop is het Paul Kruger museum. Hier heeft hij vroeger gewoond; leuk om even rond te lopen. We zien zelfs poppen met Volendammer klederdracht en foto's van ons Koningshuis. Dan naar het Voortrekkersmonument. Hier hebben we een mooi uitzicht op de stad. De stad staat vol met acaciabomen die volop in bloei staan. Een erg mooi gezicht. Dan verlaten we de stad om na een lunchstop via de Long Tom Pass naar ons hotel te rijden. Als we de pas over zijn rijden we in de wolken. De stop met een mooi uitzicht slaan we maar over. Bij het hotel krijgen we een drankje aangeboden. We slapen in een huisje met prachtig uitzicht op een dal. De gids gaat nog een wandeling de berg op maken. Peter gaat mee maar ze kwamen in de mist terecht en hebben dus geen mooi uitzicht gehad. s'Avonds hebben we heerlijk gegeten in het restaurant.

• 21 Oktober 2016 - 18:36

Cees En Annet:

Hallo Peter en Anne-Marie,
    We gaan met veel belangstelling jullie reisverslag volgen natuurlijk. Een heel fijne vakantie saampjes ga er maar lekker van genieten.
    Groetjes Cees en Annet.

• 21 Oktober 2016 - 19:55

Tamara:

Leuk om de eerste indrukken te lezen! Geniet er van!

Groetjes, Tamara

• 21 Oktober 2016 - 20:46

Elly Tiellemans:

Hoi Peter en Anne-Marie, leuk om jullie eerste verslag weer te lezen. Nog een hele fijne reis verder. Gr. Elly

• 23 Oktober 2016 - 20:38

Toos Van Gils:

Dag Peter en Anne-Marie

Veel plezier op jullie vacantie, we zullen geregeld kijken hoe jullie reis verloopt.

Groeten van Harry en Toos